23 Eylül 2014 Salı

Hangi fotoğrafı kaldırayım, Berna Hanım?

Facebook'ta "Ümit Kıvanç" diye bir sayfa var. Hazırlayanı tanıyorum, ama sayfa üstünde benim hiçbir katkım, etkim yok; böyle bir sayfanın varolduğundan da sonradan haberim oldu. Bana ulaşmak amacıyla haftasonu bu sayfaya iki mesaj gönderilmiş, bana iletildi. İkisi de Berna Sürmen adlı bir hanımdan. İlki şöyle:

Sayın Kıvanç, Yürütmekte olduğunuz Koton reklam filmine karşı olan kampanyanızda, benim kızıma ait ve 3 sene çekimi yapılmış olan ve sadece mağaza içi panolarda kullanım hakkı bulunan bir fotoğraf karesini izinsiz kullanmaktasınız. 24 saat içinde zete.com ve kendi diğer bloglarınızdan bu fotonun kaldırılmaması halinde hakkınızda dava açacağımı bilgilerinize sunarım. Berna Sürmen

Hanımefendi mesajın bana ulaştığından, benim buna rağmen fotoğrafı kaldırmadığımdan emin, ertesi gün de şöyle yazmış:

Ümit Bey, Size dün de belirtmiştim. Bahsettiğim fotoğrafı kaldırmadığınızı görmekteyim. Kızımın, kampanyanıza alet edilmesini istemiyorum. Pazartesi hakkınızda yasal işlem başlatacağımı bildiririm. Berna Sürmen [telefon numarası]

Önce merak ettiğim iki husus: Berna Hanım, zete.com'un bana ait bir site olduğuna nasıl karar verdiniz? Değil. Onların herhangi bir fotoğrafı kaldırıp kaldırmamasına karışamam. İkincisi, bahsettiğiniz fotoğrafı ben veya zete.com nereden bulduk acaba? Üç sene önce gidip bir mağaza içindeki panodan mı çektik gizlice? İnternette Koton'un çocuk giyimi reklamları yazıp arayınca çıkan fotoğraflardan biri bu. Dolayısıyla, size bu fotoğrafın sadece mağaza içi panolarda kullanılacağı güvencesini verenler yasal sorumluluk bakımından bizden daha ilginç bir konumda.

Elbette buna rağmen yine de özellikle kızınız rahatsız olduysa hemen kaldırırım. Ancak bunun için fotoğrafın hangisi olduğunu söylemeniz lazım.

Facebook sayfasını yürüten arkadaş Berna Sürmen Hanım'a ulaşıp sormaya çalışacak, hangi fotoğraftan sözettiğini ama ben de buradan sormak istiyorum: Berna Hanım, kızınızın fotoğrafı hangisiyse söyleyin ki kaldırabileyim, böylece bizim kampanyamıza alet olmasın.