3 Haziran 2015 Çarşamba

İşte Demirtaş'ın o üç cümlesi!

HDP'nin Mardin mitingi, kalabalığın bileşimi bakımından, Batman'dakinden de anlamlı, olağanüstü bir olay, anlaşılan. Bu mitingde Selahattin Demirtaş'ın söylediklerinden üç cümleyi Twitter'da paylaştım, buraya da alacağım. Çünkü burada da sağlam şekilde kayda geçmesini istiyorum. Bu üç cümle birarada, HDP'nin ne olduğu, ne olmadığı, bu partiye oy vermenin-vermemenin ne manaya geleceği, Demirtaş'ın ve partisinin samimi olduğu-olmadığı, "aslında" ne istendiği... gibi bir sürü iç bayıcı ama maalesef geçerli tartışma konusuna ışık tutacaktır.

Numaracı internet yayıncılığı jargonuyla söylüyorum: İşte o üç cümle:
"Gabar'da, Cudi'de silah değil kuş sesleri olsun istiyoruz."

"Ömür boyu tatil yapamayacağınız Antalya otelinin inşaatında sıvacı oldunuz; bize bunu layık gördüler."

"Kibirli olanın, burnu büyümüş olanın, güç zehirlenmesi yaşayanın haddini bildirmek zorundayız."
Şahsen ben de aşağı yukarı bunları diyorum işte... Uzatmaya ne gerek var, değil mi?